SMAK SŁOWENII- CEDEVITA

Cześć!

Postanowiłam "zabrać się" za całkiem nowy temat- SMAK SŁOWENII. I wcale nie chodzi mi o słoweńską kuchnię. Chodzi bardziej o produkty, z którymi dorastali moj rówieśnicy w Slo i z którymi będzie dorastało też moje dziecko. Niekoniecznie są słoweńskie, ale zawsze takie, z którymi Słoweńcy bardzo mocno się utożsamiają. Albo są całkiem zwariowani na ich punkcie!

Dzisiaj produkt rodem z JUGOSŁAWII- konkretnie z Chorwacji- CEDEVITA






Chyba nie ma Słoweńca, który by nie kochał Cedevity. Serio. A co to takiego? Oficjalnie "proszek witaminowy", czyli... oranżada w proszku wzbogacona witaminami. Mniami! 

Podczas poszukiwań dodatkowych informacji dokopałam się do wiadomości, że w Polsce też bardzo, bardzo dawno temu można było dostać Cedevitę (z jugosłowiańskiego importu, oczywiście). Początkowo proszek zawierał jedynie witaminy C i D (CeDevita). Obecnie ma ich całą paletę!

A "z czym to się je"? Nasypujemy proszek do szklanki (ilość wedle upodobań) i zalewamy kranówą :)

Ach, tak, bo jeśli nie wiecie, w Slo kranówa jest pitna. Na początku nie mogłam się przyzwyczaić i trochę "stawała mi w gardle", ale w końcu się tak nauczyłam, że teraz w Polsce muszę sie mieć na baczności, bo parę razy złapałam za kurek z wodą:)

Wracając do Cedevity... jest pyszna, orzeźwiająca, łatwa do przygotowania, stosunkowo tania (kg starczy podobno na 13 litrów napoju), dostępna w wielu smakach (chociaż konserwy uznają tylko tradycyjne CYTRYNOWĄ i POMARAŃCZOWĄ), pyszna! Słoweńcom przywołuje wspomnienia na dzieciństwo.
I to co dzieci lubią najbardziej- ma oszałamiający kolor! Zwłaszcza grejfrutowa-WŚCIEKLE-ZIELONA! :)

I mimo już całkiem poważnego wieku, Cedevita ma się całkiem nieźle!


Jeśli kiedyś będziecie mieli okazję sprobować- POLECAM! ;) Mniam Mniam...:)




4 comments:

  1. Odpowiedzi
    1. Coś podobnego, ale w smaku bardziej podobne do tej oranżady, którą się wyjadało paluchem z opakowania:)

      Usuń
  2. A czy to jest zdrowe, czy tylko smaczne:-) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno nawet zdrowe (czyt. prawdziwy Słoweniec by sobie za to dał rękę uciąć).
      Ale kto ich tam wie :)

      Usuń